Monday, November 30, 2009

.:menjaga SETIA bukan mudah:.

Begitu menarik pembacaan majalah MIDI hari ni..banyak ilmu yang aku dapat..halaman terapi hubungan ini mengamit perasaan..benarlah tajuknya MENJAGA SETIA BUKAN MUDAH..itu yang aku belajar sepanjang kehidupan ku yang baru sahaja mencecah suku abad ini..emmm memang benar..kadan-kadang aku pelik juga kerana [mungkin aku belum berkahwin] bagaimana termatrinya sebuah janji dari "Aku terima nikahnya..." dapat menjaga kerukunan dan kebahagian rumah tangga sehingga akhir hayat..besarnya kerahmatan yang Tuhan berikan..

Dalam pembacaanku aku tertarik pada penulisan tentang makna sebenar kesetiaan:

Kita perlu menjaga hati, minda, tubuh dan bahasa kita dengan maksud untuk menjaga dan melindungi kestiaan sebagaimana kita menjagasesuatu yang berharga. godaan duniasangat kuat: begitu banyak sehingga boleh merosakkan kesetiaan kita. Berjanji setia merupakan tindakan luar biasa berani dan hanya Tuhan yang dapat menolong kita untuk menjaga kita setia pada janji itu. Semakin kita dibantu oleh cinta Tuhan untuk saling terbuka terhadap satu sama lain, semakin kuat kesetiaan kita.
Benar bukan kesetiaan bukan dari kita.Kadang-kadang kita dah berlaku sejujurnya masih ada yang mengkhianati, kadang-kadang bila pasangan telah cukup setia kita pula sentiasa melihat kesempurnaan lain..Maka renungilah, kecintaan pada Tuhan yang akan membawa kesetiaan yang abadi dan sebenarnya.

0 comments:


ME

ME

myMAMA

myMAMA

AYAH n ADIK

AYAH n ADIK

ADIK

ADIK

kak MEERA

kak MEERA

ANGAH

ANGAH

ADAM haris

ADAM haris

miSs

miSs
 

piecesofME | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates