Wednesday, December 9, 2009

.:belajar SENDIRI:.

sayang Nya dia padaku..
Dia tunjukkan jalan untuk perubahan ku..
Dia selamatkan aku dari kelalaian sendiri..
Dia berikan ku kekuatan untuk terus berdiri..
dikala aku jatuh..
dikala aku perlukan seseorang..
Dia ada..

kata kawanku..
ini hikmah buatku..
Dia, Tuhanku memang sayangkan aku..
dia berikan banyak petunjuk..
cuma dulu aku kurang sedar..
aku memaksa keadaan..
menjadi seperti kehendakku..
kini..
ku bukakan mata..
ku bukakan telinga..
ku bukakan hati..
terima selapangnya..
takdir NYa..

aku..
cari kekuatan sendiri..
dulu aku tak mampu berdiri sendiri..
manusia..
selalu bergantung pada manusia lain untuk kebahagiaan dirinya..
kini..
aku belajar..
menilai kelemahan diri..
berusaha..
tawakal..dan ..
berdoa..
agar ada jodoh yang terbaik buat diriku kelak..

aku harus belajar..
untuk menjadi tabah..
untuk tidak menangis selalu..
untuk terus berdiri dengan kudrat yang diberikanNya..

0 comments:


ME

ME

myMAMA

myMAMA

AYAH n ADIK

AYAH n ADIK

ADIK

ADIK

kak MEERA

kak MEERA

ANGAH

ANGAH

ADAM haris

ADAM haris

miSs

miSs
 

piecesofME | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates