Wednesday, December 16, 2009

.:me & LIFE:.

"what goes around, comes around" thats the best word for me..Terima Kasih dugaan yang datang..aku belajar..alhamdulillah aku masih kuat kerana tidak berpatah balik pada keputusan yang dulu..aku bimbang hidup dalam kekeliruan yang amat dasyat lagi..takut..kali ni tiada lagi, janji tiada lagi harapan..aku masih takut..bimbang tiada apa yang dapat ditepati kelak..aku lebih selesa menulis di sini sekarang..kerana tiada siapa yang mengetahui..emm..Dugaan yang datang semalam benarlah..walaupun aku tidak marah dgn atas apa yg berlaku..sebab aku masih boleh wat muka rilek jer..tapi aku bersedar di saat sahabat ku menyatakan bahawa:

" HIDUP MANUSIA KADANG KALA DI ATAS, KADANG KALA DI BAWAH..MKCIK RASA MACAMANAKAN.. KALAU DULU KITE TIPU ORANG, SEKARANG ORANG TIPU KITE BALIK.."

aku tak nafikan..kesakitan aku terhadap berisan ayat itu..beliau mematangkan aku..istiqamah katanya..emm.aku perlu berubah..berubah yang sebenarnya..walaupun sakit..itulah balasan yang harus aku tanggung..marah juga rasanya dengan kata-katanya tapi bila difikirkan balik ada benarnya..maka aku ambil keputusan melepaskannya tanpa pengharapan yang mengunung ku letakkan sebelum ini..hanya pada Allah aku memohon kini..moga dosa silam ku dapat dikikis dan seterusnya menunjukkan jalan yang terbaik bagi diriku..

SEDIH melihat kasih sayang orang yang begitu sayangkan kita..tapi apabila dia dah membuat keputusan dulu..aku sedar itulah keputusan sebenarnya pada dirinya dan aku..dia kata dia buat keputusan di bawah paras sedar..emm..aku tahu..die ceritakan semuanya..tapi smpi ble keadaan hendak berterusan begini..rasanya dalam 7 tahun nie..tahun nie merupakan kesakitan yang sgt kuat bagi diriku atas dosa-dosa lalu..aku menyayangi manusia lain melebihi diri aku sendiri..tapi kesakitan yang aku dapat adalah atas perbuatan aku terhadap seseorang dulu..kini aku harus pasrah..bukan sahaja dibibir, malah hati, fikiran, jiwa ku pasrah terhadap yang ESA..dan menerima ketentuannya dengan hati terbuka..aku masih mencuba..bimbang benar aku tidak kuat..tapi aku tahu kekuatan itu terletak pada diri aku sendiri..bukan pada orang lain..amin..

0 comments:


ME

ME

myMAMA

myMAMA

AYAH n ADIK

AYAH n ADIK

ADIK

ADIK

kak MEERA

kak MEERA

ANGAH

ANGAH

ADAM haris

ADAM haris

miSs

miSs
 

piecesofME | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates